Παρασκευή, 9 Αυγούστου 2013

Σκέψεις σχετικά με την πώληση του "902"

Του Γ. Γ. 
Σήμερα, μετά από μέρες, -είχα πάει στο νησί μου να πάρω κάποιες ανάσες- διάβασα τον «Ριζοσπάστη». Αρκετά άρθρα του είναι αφιερωμένα στο να απαντούν στην επίθεση που δέχεται το ΚΚΕ με την επιλογή του να πουλήσει σε επιχειρηματία το ραδιόφωνο και την τηλεόραση του «902». 
Το πώς αιτιολογεί το ΚΚΕ αυτή του την απόφαση την γνωρίζεται και θα ήταν πλεονασμός να την επαναλάβω.

Η πρώτη απορία που μου δημιουργήθηκε είναι γιατί πουθενά στα δημοσιεύματα του «Ρ» δεν αναφέρεται ποιος είναι ο κεφαλαιοκράτης στου οποίου βρίσκονται από δω και πέρα στην κατοχή ο τηλεοπτικός και ραδιοφωνικός «902». (Σε σχετική παρέμβαση της η ΕΣΗΕΑ ανέφερε ότι οι εργασιακοί εκπρόσωποι των σταθμών αρνήθηκαν να ενημερώσουν την Ενωση, ενώ το ΚΚΕ απάντησε πως «δεν είναι καπιταλιστική επιχείρηση» για να δίνει εξηγήσεις).
Αυτό που μου προκαλεί εντύπωση και μου δημιουργεί ερωτηματικά είναι γιατί αυτή η μυστικότητα αφού έτσι κι αλλιώς ο καπιταλιστής στον οποίον πέρασαν τα ΜΜΕ που μέχρι τώρα είχε το ΚΚΕ σε λίγες μέρες αναγκαστικά θα αποκαλυφθεί όταν γίνει η κατάθεση των εγγράφων μεταβίβασης στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. (Αποφεύγω να δώσω μια εξήγηση που μου έρχεται στο μυαλό αφού δεν μπορώ να την τεκμηριώσω).

Αρνητικά, επίσης, σχολιάστηκε η μεθόδευση για να βρεθούν στον δρόμο οι 48 εργαζόμενοι των δυο σταθμών οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε άλλες κομματικές εταιρείες –στον 904 στα FM στην Θεσσαλονίκη και την τηλεφωνική εταιρεία Minipricephone- για να απολυθούν στην συνέχεια.

Αυτό που θα είναι πραγματικά απαράδεκτο –αν ισχύει- είναι οι πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και οι οποίες αναφέρουν ότι το ΚΚΕ προχωράει σε μια επιχειρηματική κίνηση, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που έχει, υλοποιώντας άλλους σχεδιασμούς του. Χαρακτηριστικό το δημοσίευμα από το σημερινό «Ποντίκι» που αναφέρει: «Ενώ το ΚΚΕ βάζει τους υπό απόλυση εργαζόμενους να γράφουν στην ιστοσελίδα του "902.gr" για την ορθή απόφαση του κόμματος, εντούτοις πληροφορίες λένε ότι το ΚΚΕ θα ζητήσει νέα άδεια! Πώς θα το κάνει αυτό; Τώρα υποστηρίζει πως πούλησε την εταιρεία, αλλά ως πολιτικό κόμμα θα έχει δικαίωμα να ζητήσει τηλεοπτική άδεια λειτουργίας κομματικού σταθμού! Όπως είναι γνωστό ο τίτλος "902" παρέμεινε στο ΚΚΕ».

Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι τέτοια δημοσιεύματα, όπως του «Ποντικιού» είναι προβοκατόρικα, έχουν στόχο να πλήξουν το ΚΚΕ και πιθανόν να μην έχει άδικο. Κι αυτό γιατί γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ανάλογα κείμενα υπονοούν ξεκάθαρα ότι οι τοποθετήσεις των απολυμένων του «902» που δημοσιεύονται στον «Ρ» και στην ιστοσελίδα του ΚΚΕ είναι υπαγορευμένες με την υπόσχεση στους συντάκτες τους ότι σε περίπτωση λειτουργίας νέου τηλεοπτικού σταθμού από το ΚΚΕ, αυτοί θα ξαναβρούν δουλειά.

Ας πάμε όμως επί της ουσίας. Δεν είναι απλώς θεμιτό, αλλά αναγκαίο ένα κομμουνιστικό κόμμα να έχει στην κατοχή του μέσα προπαγάνδας. Το αν αυτά στην πορεία θα απαξιωθούν, δεν θα έχουν τηλεθέαση και ακροαματικότητα σε βαθμό που να μπορούν να συντηρηθούν από διαφημίσεις και στην τελική θα βρεθούν σε οικονομικό αδιέξοδο είναι ένα άλλο θέμα για το οποίο το πρώτο που θα έπρεπε να γίνει είναι η αυτοκριτική απ’ αυτούς που τα διαχειριζόταν. 

Προσωπικά έβλεπα καθημερινά τις ειδήσεις από την τηλεόραση του «902», ενώ προσπαθούσα να μην χάσω κάποιες πολύ αξιόλογες εκπομπές του όπως «Τα παντελόνια είναι περίεργα ρούχα» και «Στις 78 στροφές». 
Από κει και πέρα όμως ήταν φανερό ότι δεν μπορεί να συντηρηθεί ένας τηλεοπτικός σταθμός, με πολύ μικρή τηλεθέαση, και ως εκ τούτου ελάχιστες διαφημίσεις, αντιμετωπίζοντας παράλληλα λειτουργικό κόστος δέκα εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, όπως γράφτηκε. 

Το αποτέλεσμα λοιπόν που είχε η εταιρεία "Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε" του ΚΚΕ ήταν αναμενόμενο. Αυτό που δεν με καλύπτει από την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΚΕ είναι ότι η πώληση έγινε γιατί «αυτή η επιλογή σε σχέση με το κλείσιμο, δίνει τη δυνατότητα να ικανοποιηθούν οι υποχρεώσεις του σταθμού προς τους εργαζόμενους και τα ασφαλιστικά Ταμεία».

Δεν υπήρχαν εναλλακτικές λύσεις ώστε και το οικονομικό πρόβλημα του σταθμού να λυθεί και να μην δημιουργηθεί άλλο ένα τηλεοπτικό μνημονικό φερέφωνο στα χέρια καπιταλιστών; 

Τα οικονομικά προβλήματα ειδικά του τηλεοπτικού «902» ήταν γνωστά εδώ και χρόνια. Μια ολοκληρωμένη πρόταση για το πώς θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν ώστε να παραμένει ο «902» ένας τηλεοπτικός σταθμός της αριστεράς και των κινημάτων είχε καταθέσει εδώ και ένα χρόνο η δημοσιογράφος Ματίνα Παπαχριστούδη.
Βλέποντας την σημερινή κατάληξη πολύ θα ήθελα να άκουγα την άποψη γιατί απορρίφθηκε από το ΚΚΕ αυτή η πρόταση.

Μελετήθηκε και ήταν ανεφάρμοστη; 

Ηταν πολιτική επιλογή, ή μονόδρομος για το ΚΚΕ να βρεθεί ένα σημαντικό ΜΜΕ στα χέρια του ταξικού μας αντιπάλου;

Δεν θα μπορούσε να υπάρξει ο "902" σαν ένα μετερίζι που θα συσπείρωνε προοδευτικές και πολιτικές δυνάμεις που επαγγέλλονται έναν αριστερό προσανατολισμό;

1 σχόλιο :

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΙΝ ΟΥΤΑΙΜΙΑ ΣΚΕΨΗ